http://catedu.es/crear_wq/wq/home/3950/index.html
D’ aquesta, pel que fa als recursos m’agradaria destacar que entre les diferents membres del grup hem afegit molt recursos útils per a la realització de les activitats.
Considero que tan la temàtica com el nivell de dificultat de les diferents activitats és adequat als destinataris d’ aquestes.
Crec que amb la realització de la webquest hem aconseguit en primer lloc, conèixer un nou recurs educatiu i en segon lloc, crear una eina educativa amb la qual poder treballar la interculturalitat. Penso que hem aconseguit crear una webquest amb la finalitat que preteníem. És a dir, amb la finalitat de treballar amb els alumnes el tema de la interculturalitat de forma que a través de diverses activitats aquests aprenguin a percebre la diversitat cultural que hi ha actualment a la nostra societat.
En primer lloc, crec que una webquest ja en sí mateixa incideix en les habilitats de caràcter intercultural ja que la poden compartir diversos professionals i alumnes de diferents països a través d’ Internet.
En segon lloc, penso que la wq fomenta les habilitats de caràcter intercultural ja que moltes de les activitats que es proposen són en grup, per tant, és produeix una aprenentatge cooperatiu, afavoreix la interacció entre alumnes i professors, fomenta la responsabilitat individual i grupal.
A través de la catalogació de recursos podem cercar aquell recurs que ens interessi en una llista prèviament elaborada i triar el que més ens convingui.
La pac 2 m’han servir pet aprendre com funciona una webquest, les diverses parts que té i poder realitzar-ne una. També, he après les diferents finalitats d’aquesta. També he après a treballar en grup en l’elaboració de la webquest. D’altra banda, amb la realització de la pac 3 he pogut aprendre a cercar i triar la webquest que posteriorment analitzaria i he après a analitzar-la, partint de les premisses de la guia que ens envià la Consultora, una webquest.La pac 2 i la 3 estan estretament lligades ja que les dues tenen com a temàtica principal les webquest. La primera ens permet crear-ne una i la segona ens permet escollir-ne una i analitzar-la. També, les dues tasques ens permeten comparar ambdues webquests.
AVALUACIÓ DE RECURSOS PER TREBALLAR LA INTERCULTURALITAT EN LÍNIA
Recurs analitzat: Webquest
Nom: Rumbo a las culturas
Adreça:http://phpwebquest.org/wq25/webquest/soporte_mondrian_w.php?id_actividad=28635&id_pagina=1
En primer lloc, en relació amb la interculturalitat crec que és una eina molt útil amb la qual poder treballar aquest concepte ja que a través de les diferents tasques els alumnes poden conèixer altres cultures cercant informació d' aquestes.
Un dels aspectes que m'agradaria destacar és el fet que els alumnes realitzin les tasques en grup, com comenten en la wq, tripulants d'un mateix vaixell en el qual viatjaran tots junts. D'altra banda, també crec que la forma de presentar l'activitat resulta molt captivadora pels alumnes ja que es tracta d'una tasca en la qual podran navegar amb els altres membres per diferents mars i cercar un vell manuscrit que diu: L'educació intercultural encierra un tesoro. És a dir, que aquestes activitats mostren la interculturalitat com a quelcom positiu i mereixedor de conèixer.
D'altra banda, aquesta wq mostra, tal i com hem estudiat en els diferents mòduls, que la diversitat cultural és quelcom que només es pot descobrir a través del contacte i de la comparació. Per tant, els creadors de la webquest parteixen de la base que la no irreductibilitat o incommensurabilitat. és a dir, suposen que si que es possible trobar coses en comú entre ls persones portadores de diferents cultures.
En segon lloc, crec que la wq és educativa ja que els alumnes de forma molt amena i pràctica, estan aprenent què vol dir cultural, intercultural, diversitat. A més, la tasca es col·laborativa ja que en primer lloc, es divideixen en diversos grups per a cercar informació de les diferents cultures per després explicar-la als seus companys i, en segon lloc, i més important, és que en la introducció del treball els creadors de la wq mostren com a possible que el tresor de l' educació intercultural sigui cercat per tots. Per tant, mostra la cultura com a quelcom no estàtic sinó dinàmic i en constant construcció.
I per finalitzar, penso que és educativa ja que en ella es treballen conceptes i valors molt importants, els quals els ajudaran a construir el concepte d'interculturalitat de forma molt positiva. Alguns d'aquest conceptes són: respecte, comprensió cap a les diferencies, reconeixement i valoració de la diversitat, que afavoreixi el diàleg entre les diverses cultures.
D’ aquesta, pel que fa als recursos m’agradaria destacar que entre les diferents membres del grup hem afegit molt recursos útils per a la realització de les activitats.
Considero que tan la temàtica com el nivell de dificultat de les diferents activitats és adequat als destinataris d’ aquestes.
Crec que amb la realització de la webquest hem aconseguit en primer lloc, conèixer un nou recurs educatiu i en segon lloc, crear una eina educativa amb la qual poder treballar la interculturalitat. Penso que hem aconseguit crear una webquest amb la finalitat que preteníem. És a dir, amb la finalitat de treballar amb els alumnes el tema de la interculturalitat de forma que a través de diverses activitats aquests aprenguin a percebre la diversitat cultural que hi ha actualment a la nostra societat.
En primer lloc, crec que una webquest ja en sí mateixa incideix en les habilitats de caràcter intercultural ja que la poden compartir diversos professionals i alumnes de diferents països a través d’ Internet.
En segon lloc, penso que la wq fomenta les habilitats de caràcter intercultural ja que moltes de les activitats que es proposen són en grup, per tant, és produeix una aprenentatge cooperatiu, afavoreix la interacció entre alumnes i professors, fomenta la responsabilitat individual i grupal.
A través de la catalogació de recursos podem cercar aquell recurs que ens interessi en una llista prèviament elaborada i triar el que més ens convingui.
La pac 2 m’han servir pet aprendre com funciona una webquest, les diverses parts que té i poder realitzar-ne una. També, he après les diferents finalitats d’aquesta. També he après a treballar en grup en l’elaboració de la webquest. D’altra banda, amb la realització de la pac 3 he pogut aprendre a cercar i triar la webquest que posteriorment analitzaria i he après a analitzar-la, partint de les premisses de la guia que ens envià la Consultora, una webquest.La pac 2 i la 3 estan estretament lligades ja que les dues tenen com a temàtica principal les webquest. La primera ens permet crear-ne una i la segona ens permet escollir-ne una i analitzar-la. També, les dues tasques ens permeten comparar ambdues webquests.
AVALUACIÓ DE RECURSOS PER TREBALLAR LA INTERCULTURALITAT EN LÍNIA
Recurs analitzat: Webquest
Nom: Rumbo a las culturas
Adreça:http://phpwebquest.org/wq25/webquest/soporte_mondrian_w.php?id_actividad=28635&id_pagina=1
En primer lloc, en relació amb la interculturalitat crec que és una eina molt útil amb la qual poder treballar aquest concepte ja que a través de les diferents tasques els alumnes poden conèixer altres cultures cercant informació d' aquestes.
Un dels aspectes que m'agradaria destacar és el fet que els alumnes realitzin les tasques en grup, com comenten en la wq, tripulants d'un mateix vaixell en el qual viatjaran tots junts. D'altra banda, també crec que la forma de presentar l'activitat resulta molt captivadora pels alumnes ja que es tracta d'una tasca en la qual podran navegar amb els altres membres per diferents mars i cercar un vell manuscrit que diu: L'educació intercultural encierra un tesoro. És a dir, que aquestes activitats mostren la interculturalitat com a quelcom positiu i mereixedor de conèixer.
D'altra banda, aquesta wq mostra, tal i com hem estudiat en els diferents mòduls, que la diversitat cultural és quelcom que només es pot descobrir a través del contacte i de la comparació. Per tant, els creadors de la webquest parteixen de la base que la no irreductibilitat o incommensurabilitat. és a dir, suposen que si que es possible trobar coses en comú entre ls persones portadores de diferents cultures.
En segon lloc, crec que la wq és educativa ja que els alumnes de forma molt amena i pràctica, estan aprenent què vol dir cultural, intercultural, diversitat. A més, la tasca es col·laborativa ja que en primer lloc, es divideixen en diversos grups per a cercar informació de les diferents cultures per després explicar-la als seus companys i, en segon lloc, i més important, és que en la introducció del treball els creadors de la wq mostren com a possible que el tresor de l' educació intercultural sigui cercat per tots. Per tant, mostra la cultura com a quelcom no estàtic sinó dinàmic i en constant construcció.
I per finalitzar, penso que és educativa ja que en ella es treballen conceptes i valors molt importants, els quals els ajudaran a construir el concepte d'interculturalitat de forma molt positiva. Alguns d'aquest conceptes són: respecte, comprensió cap a les diferencies, reconeixement i valoració de la diversitat, que afavoreixi el diàleg entre les diverses cultures.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada